EL PLE DE L’AJUNTAMENT APROVA PER UNANIMITAT LA MOCIÓ EN DEFENSA DEL MODEL D’ESCOLA I DE LA LLENGUA CATALANA

L’Ajuntament aprova per unanimitat una moció en suport al model d’escola i a la llengua catalana

Des de l’Ajuntament continuem defensant el model educatiu català per això el Ple d’ahir, 17 de gener va aprovar la Moció en suport al model d’escola i a la llengua catalana: El model d’escola catalana és un consens social compartit per un ampli ventall de la societat catalana, que ha de continuar contribuint a la cohesió i la progressió social, i a la igualtat d’oportunitats en aquest país, amb la finalitat de construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure.”

 

Seguidament s’exposa el text de recolzament:

 

MOCIÓ DE SUPORT AL MODEL D’ESCOLA I A LA LLENGUA CATALANA

Davant del recent aval del Tribunal Suprem a la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que obliga tots els centres educatius catalans a fer un mínim d’un 25% de les classes en castellà, l’Associació de Municipis per la Independència proposa a tots els ajuntaments catalans donar suport al manifest de la plataforma unitària Somescola, així com recolzar les diferents iniciatives que sorgeixin per donar suport al model d’escola catalana i a la llengua del nostre país.

MANIFEST

1. Aquesta sentència és un nou intent d’agressió al model d’escola catalana i el seu enfocament pedagògic. Un model consolidat, garant de competències lingüístiques i avalat àmpliament per la societat catalana al llarg de dècades. Tant els estudis com les dades sobre els resultats de la immersió lingüística evidencien que és un model d’èxit, tant per als alumnes com per al si de la societat: contribueix a la cohesió social, a la igualtat d’oportunitats i a la normalització de l’ús del català.

2. Somescola considera intolerable la intrusió dels tribunals per regular el model i la política educativa del país. Són els professionals de l’educació, i no els juristes, els qui han de determinar quin model d’ús garanteix la competència lingüística dels alumnes en cada cas. Que un jutge determini de manera arbitrària el percentatge d’hores que calen per aprendre una llengua és un escarni als professionals de l’educació.

3. Sentències com la del TSJC abonen arguments falsos i perillosos d’instrumentalització política de l’educació i de la llengua. Davant d’això, ens reafirmem en el fet que l’escola catalana ha estat i ha de seguir sent un actor cabdal que afavoreixi la inclusió i la cohesió social al nostre país, des d’una perspectiva intercultural. D’aquesta manera, que segueixi garantint la igualtat d’oportunitats de creixement acadèmic i personal, inclosa la competència comunicativa plena en les llengües d’ús normal a la societat.

4. Somescola denuncia que aquesta sentència no representa un cas aïllat: els continus atacs polítics i judicials contra la llengua catalana i l’educació en català responen a una voluntat de minoritzar la llengua catalana en tots els seus usos socials, fins al punt que els diferents àmbits d’actuació en català, inclòs el model d’escola catalana, viuen sota una amenaça permanent. De fet, al contrari del que alguns voldrien fer creure, la situació del català a les aules viu una situació crítica, segons els darrers informes del Departament d’Educació: més d’un 28% d’alumnes no fa servir mai o gairebé mai el català a l’escola, per posar només un exemple.

Per tot això el Ple d’aquest Ajuntament aprova el següent:

Primer.-  Fer una crida al conjunt de la societat catalana a mobilitzar-se per defensar el model educatiu català, a reforçar el treball conjunt per a consolidar- lo, protegir-lo i millorar-lo. Així mateix, instar a les institucions a blindar aquest consens de país aprofitant el marc polític generat per una majoria àmplia del Parlament amb el Pacte Nacional per la Llengua. I instar al govern espanyol a respectar aquests grans acords avalats també legislativament per una àmplia majoria parlamentària.

Segon.-  Comprometre’s a col·laborar, participar i promoure l’adhesió a les mobilitzacions i accions que s’organitzin per defensar el model d’escola catalana i denunciar la intromissió dels tribunals en contra de l’ús de la llengua. El català arrossega una llarga tradició de persecució i marginació per part de l’estat espanyol, que es manté en l’actualitat i es troba en una situació de discriminació per part de les administracions que compta amb el recolzament dels tribunals.

Tercer.-  El model d’escola catalana és un consens social compartit per un ampliventall de la societat catalana, que ha de seguir contribuint a la cohesió i la progressió social, i a la igualtat d’oportunitats en aquest país, amb la finalitat de construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure. Per aquest motiu comprometre’s a defensar-lo i protegir-lo davant les agressions que està patint. Només des del consens dels actors polítics, socials i educatius de Catalunya es pot actuar sobre aquest model d’èxit.

Quart.-  Comunicar el següent acord a la plataforma Somescola, al Departament d’Educació i al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i a l’Associació de Municipis per la Independència.

 

Una vegada més, aquesta Corporació es compromet a defensar el model d’escola catalana!

 

ACORD MOCIÓ A FAVOR DEL CATALÀ A L’ESCOLA

 

I recordeu el Català és cosa de tots!